Het jaar 2016 was het “Jaar van Jeroen Bosch “ omdat hij 500 jaar geleden gestorven is: 1450-1516.

Bij Stichting De 4 elementen is hard gewerkt om figuren in klei te maken die geïnspireerd zijn door de schilderijen van Jeroen Bosch.

De expositie van deze keramische en geboetseerde Jeroen Bosch figuren is te zien vanaf 10 januari tot 4 april 2017 in de bibliotheek van Almere Haven in gebouw Corrosia.

Het zijn vreemde mannetjes, vissen met vleugels, bootjes met fantasiefiguren, gekke koppen, naaktfiguurtjes, vogelvissen, mossels met benen, wezens, griezelfiguren, exotische dieren, combinatiedieren, het is geheimzinnig, verwarrend, laat hel en verdommenis zien, hemelse figuren, ziellozen, bijzondere flora en faunafiguren, paradijselijke figuren etc.

KIJK en VERWONDER je.

Er is werk te zien van 31 cursisten:
Miranda Kreeft, Jenneke van de Haar, Leni Smit, Leny Gerekink, Ed van Weeren, Paul Roelofs, Rita Boon, Paula Vet, Jelly Verkaik, Brigit van Roemburg, Corrie Poulianidis, Riet Gortzak, Ad Vossenaar, Marianne Vreke, Inge de Quack, Henny van den Berg, Els Terpstra, Marge Slokker, Yueky Cheah, Cobi Deden, Michiel Dieben, Netty Kerkhof, Marianne Rosenberg, Ella Smit-Rotteveel, Tineke Hillebrink, Liesbeth van Galen, Astrid Sitalana, Ada Vollebregt, Gijs van der Bijll, Corrie da Costa, Eeke Boerlijst en edelsmid Marita Debets.

Marja zelf heeft ook beelden staan.

Informatie en ook voor eventuele aankoop van een van de kunstwerken:
Marja Thijssen
Stichting de 4 elementen